Ügyfélkaput létesíthet bármely magánszemély. A regisztrációhoz szükséged lesz egy személyazonosításra alkalmas igazolványra (személyi, útlevél, jogosítvány), ezzel igazolod személyazonosságodat az okmányirodában. Ezen kívül ki kell még találnod magadnak egy egyedi felhasználói nevet és megadnod egy e-mail címet, amire majd megkapod meg az első belépéshez szükséges egyszer használatos kódodat.
Az első belépéskor ezzel a kóddal kell aktiválnod a regisztrációdat és megadnod a belépési jelszavad, mely jelszónak legalább 8 karakterből kell állnia, és tartalmaznia kell, kis betűt, nagy betűt valamint számot is.
Ha ez megvan, onnantól kezdve elektronikus úton is kapcsolatban tudsz lépni az ilyen ügyintézést kínáló közigazgatási szervekkel, hatóságokkal.
Ha még mint adóbevallások küldése miatt nincs is erre szükséged, akkor is hasznos lehet, mert innentől kezdve elektronikusan tudod beküldeni saját szja bevallásod i és értesítést kapsz okmányaid lejáratáról is. Arról nem is beszélve, hogy vannak bizonyos lekérdezési lehetőségek is, melyek kizárólag regisztrált felhasználók számára vehetők igénybe.
Hogy mi mindenre jó az ügyfélkapu, arról korábbi posztomban olvashatsz.
Ha tetszett lájkold!
Ha hasznosnak találtad, oszd meg!
Kövess a facebookon, a pinteresten és a twitteren!
Ha kiváncsi vagy további posztjaimra is, KATTINTS IDE!
Ha szeretnéd megkapni ajándék tanulmányaimat a számlakiállításról és a magánszemélyek ingó értékesítésének adózásáról, akkor KATTINTS IDE!